داستان سرایی یک از قدرتمند ترین روش های بازاریابی است.
تحقیقات نشان داده که داستان ها بیشتر و بهتر در ذهن افراد باقی می مانند. همه ما دوست داریم داستان هایی با روایت های جدیدی از زندگی را بشنویم، از شنیدن داستان های تکراری خسته شده ایم، به دنبال داستان های جدید و تاثیرگذاریم، حتی در آگهی های تبلیغاتی.
داستان ها به دلیل تصویر سازی در ذهن بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرند.

چه داستان هایی موفق تر عمل می کنند؟

وقتی شروع به تعریف داستان می کنید، باید طوری داستان را نوشته باشید که مخاطب به داستان شما اعتماد کرده و با آن همراه شود.

در ساختار داستان ها به نکات زیر توجه کنید:
۱. داستان هایی که شروع، میانه و پایان خوب و ساختار مندی داشته باشند.
۲. داستان هایی که عواطف و احساسات مخاطب را با خود همراه کند.
۳. داستان هایی که یک پیام دارند و در یک داستان از چندین پیام مختلف استفاده نمی کنند.
۴. شخصیت پردازی عنصر مهمی در داستان هاست، سعی کنید شخصیت هایی خلق کنید که قابل درک و همذات پنداری باشند.
۵. داستان به هدف اصلی برند شما نزدیک باشد.

چه عناصری داستان برند شما را شکل می دهند؟

۱. معرفی خود و ارائه رزومه
۲. درباره رشد نقاط ضعف برند خود صحبت کنیم.
۳. از نقاط مثبت برند خود صحبت کنیم.
۴. برتری محصول خود را نسبت به سایر برندها نشان دهیم.
۵. درباره مشتریان و نظرات آنها درباره برندمان صحبت کنیم.
۶. معرفی محصولات
۷. هدف اصلی از شکل گیری برند
۸. شوخی با محصولات و یا کارمندان، البته به شرط که شوخی آسیبی به برند نزد.

پیشنهاد میکنیم :   اصولی ترین روش و نکات ریز و درشت برای تولید محتوای متنی

 

شما نیز از تجربیات خود در بازاریابی محتوا برای ما بگویید.

دیدگاه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *