اگر شما هم یک وبسایت تازه تاسیس دارید باید بدانید که چه استراتژی هایی باید برای سئو وبسایت های جدید داشته باشید. به نظرتان چگونه میتوانیم این کار را انجام دهیم؟ در این مقاله از اکسپلوریت 10 گام مهم برای سئو را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. هر یک از این موارد به وبسایت شما کمک میکند تا به رتبههای بهتری در موتورهای جستجو دست پیدا کند و ورودی های بیشتری بگیرد.
فهمیدن یک استراتژی سئو بسیار اهمیت دارد. به زبان ساده تر، استراتژی سئو مانند یک سکه دو طرفه است. یک سوی این سکه در مورد دانستن خواستههای مخاطبان هدف و سوی دیگر دربارهی ارائه دادن محتوای مورد نظر برای ربات های کرالر موتور های جستجو است.
آنچه در این مقاله میخوانید
اگر موضوع خاصی را برای سایتتان مد نظر دارید، باید کلمات کلیدی مرتبط با آن را فهرست نمائید. کلمات کلیدی نقش مهمی را در سئو ایفا میکنند. یکی از سادهترین روشها میتواند از استفاده از سایتهای کلمات کلیدی مانند google trends باشد.
بعد از انتخاب کردن موضوع سایت و پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود باید به صفحات نتایج جستجوی گوگل نگاه کنید. در این صفحات از استراتژیها و کلمات کلیدی بسیار خوبی استفاده شده است، آن ها را بررسی نمائید.
این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا نمیتوانید دامین خود را بعداً تغییر دهید. انتخاب یک دامین مناسب به رشد بهتر وبسایت شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال اگر میخواهید در زمینه ارز دیجیتال یا مباحث تکنولوژی فعالیت کنید، دامین شما باید نشاندهنده این مسئله باشد. انتخاب یک دامین مناسب هدف شما را به مخاطبان نشان داده و باعث بهبود رتبهبندی محتوایتان خواهد شد. سرویس میزبانی باید دارای پشتیبانگیری خودکار، SSL و پلنهای میزبانی متعدد باشد. به همین خاطر ابتدا باید پیشینهی سرویس خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.
باید روی URL های خود تمرکز بسیاری داشته باشید. ابتدا URL مربوطه را به بخشهای کوچکتر تقسیم کنید. آیا این ساختار با کلمات کلیدی شما همخوانی دارد؟ آیا میتوان هدف صفحه را به درستی توضیح دهد؟ شما به عنوان صاحب وبسایت باید به این جنبهها توجه کنید.
تمرکز داشتن روی سرعت سایت یک فاکتور بسیار بسیار مهم محسوب میشود. شاید انتخاب کردن یک ساختار کد سبکتر بتواند در این زمینه به شما کمک کند. اگر از CMS استفاده میکنید، فقط باید استفاده از پلاگینهای ضروری و حیاتی را در نظر داشته باشید.
وبسایت شما باید با انواع صفحات نمایش سازگار باشد(رسپانسیو باشد). رسیدن به این هدف کاملاً به شما و طراحی سئوی وبسایت بستگی دارد.
نرخ کلیک یا CTR تعداد نفراتی که نتیجهی جستجوی شما را در موتور های جستجو دیده و روی آن کلیک کردند را نشان میدهد. اگر نتایج جستجوی شما توسط صدها هزار نفر دیده شود اما کسی رو آن کلیک نکند، تمام تلاشهایتان بیهوده خواهد بود. عنوانی خوب برای مقالات میتواند به شما در رسیدن به یک CTR خوب کمک کند. با تحقیق کردن در مورد موضوعات و کلمات کلیدی خاص، به این استراتژی دست پیدا خواهید کرد.
در سئوی one-page، باید به نکات زیر دقت داشته باشید:
همیشه داشتن مقالاتی طولانی با 2 تا 3 هزار کلمه ضروری نیست. ما باید ایدههای خود را با حداقل تعداد کلمات بیان کنیم. اگرچه برخی از موضوعات نیز به محتواهای طولانیتری نیاز دارند. تحقیقات مناسب میتواند به شما کمک کند تا محتوایی سازگار با سئو بنویسید.
باید محتوای خود را برای کاربران و موتورهای جستجوگر بهینهسازی کنیم. محتوای شما باید برای مخاطبان هدف جذابیت بسیاری داشته باشد. خلق کردن آثار متفاوت و بهتر میتواند به شما در رسیدن به مخاطبان بالاتر کمک کند. در این میان باید به موارد ذل نیز دقت داشته باشید:
در این مورد باید با محتوای خود عاقلانهتر رفتار کنید. به همین خاطر ابتدا باید کلمات کلیدی انتخاب شده در مراحل بالا را فهمیده و هدف آن را به درستی متوجه شوید. این کار به شما کمک میکند تا محتوای خود را برای خوانندگان و کرالرها بهینهسازی کنید.