,

سئوی صفحه محصول: راهنمای کامل

بهینه سازی صفحات جزئیات محصول (PDP) برای وب سایت های تجارت الکترونیک بسیار مهم است. صفحات محصول به خوبی بهینه شده می توانند ترافیک ارگانیک را افزایش دهند، تبدیل ها را افزایش دهند و درآمد را افزایش دهند.

آدرس های صفحه محصول

URL های واضح و توصیفی هم تجربه و هم دید کاربر را افزایش می دهند. در حالت ایده آل، آنها باید توصیف کنند که یک صفحه دارای چه محتوایی است.

مهم است که URL ها را برای وضوح و کاربر پسند بودن بهینه کنید و فقط کلمات کلیدی را پر نکنید. به یاد داشته باشید، هدف اصلی آنها راهنمایی کاربران است.

یک URL صفحه محصول خوب باید به شکل زیر باشد:

  • https://brand.com/category/subcategory/color-product

با شناسایی صفحات محصول دسته بندی نشده ساختار سایت خود را بهبود بخشید

برخی از محصولات ممکن است مستقیماً به دامنه مرتبط شده و در کنار دسته‌های اصلی فهرست شوند.

خطر این است که آن صفحات می توانند مانند دسته بندی های اصلی رفتار کنند و باعث ایجاد آشفتگی شوند زیرا برخی از محصولات به درستی نمایش داده نمی شوند.

برای پیدا کردن این محصولات دسته بندی نشده:

  • وب سایت خود را با استفاده از Screaming Frog بخزید.
  • سپس می توانید روی نماد درخت دایرکتوری در برگه Internal  کلیک کنید.
ScreamingFrog - Directory tree
  • سپس تب داخلی را خواهید دید که به درخت دایرکتوری تبدیل شده است.
ScreamingFrog - Internal tab directory tree
  • روی Export کلیک کنید. با این کار سایت در قالب درخت دایرکتوری در یک صفحه گسترده صادر می شود.
ScreamingFrog - Directory tree CSV

در این صفحه گسترده، اکنون می‌توانید دسته‌ها و زیرمجموعه‌های اصلی خود را ببینید و محصولاتی را که ممکن است بدون دسته‌بندی آپلود شده باشند و همچنین سایر بی‌نظمی‌ها در ساختار سایت وب‌سایت خود بیابید.

بهینه سازی تصویر

اگر برای برندی کار می‌کنید که حداقل متن را در صفحات خود در اولویت قرار می‌دهد (مانند برندهای لوکس)، یا اگر از شما خواسته می‌شود که هیچ متنی در صفحات کلیدی نداشته باشید، تصاویر بسیار مهم می‌شوند. آنها به عنوان معادل متن شما عمل می کنند و محتوا را به خزنده های موتورهای جستجو منتقل می کنند. این باعث می‌شود بهینه‌سازی تصویر در استراتژی سئوی شما ضروری باشد.

URL های تصویر

تصاویر باکیفیت برای نمایش محصولات ضروری است. نام فایل این تصاویر باید توصیفی باشد و شامل موارد زیر باشد:

  • دامنه
  • نوع محصول
  • رنگ یا اندازه
  • ویژگی های اصلی

این یک مثال کامل از Chanel است:

  • https://www.chanel.com/images//t_one///q_auto:good,f_auto,fl_lossy,dpr_1.1/w_840/small-classic-handbag-black-grained-calfskin-gold-tone-metal-grained-calfskin-gold-tone-metal-packshot-artistique-vue1-a01113y01864c3906-9535401164830.jpg

این نشانی وب محصول زیر را برای Google توصیف می کند:

Chanel bag - Sample eccomerce image

متن جایگزین تصویر

متن جایگزین احتمالاً مهمترین جزء محتوایی برای تصاویر است. این عنصر به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند تصویر درباره چیست.

اطمینان حاصل کنید که متن‌های جایگزین تصویر را برای دسترسی به وب بهینه کنید و به کاربران کم بینا کمک کنید. این فرصتی برای پر کردن کلمات کلیدی نیست.

مثال: Chanel Medium Double Flap Caviar Leather

  • آدرس صفحه محصول
    https://www.chanel.com/us/fashion/p/A01113Y01864C3906/small-classic-handbag-grained-calfskin-gold-tone-metal/ 
  • متن جایگزین تصویر
    Img alt="Small Classic Handbag - Black - Grained Calfskin & Gold-Tone Metal - CHANEL - artistique view 1 - see full sized version"

طرح واره تصویر

پیاده‌سازی طرحواره روی تصاویر و صفحات محصول به شما امکان می‌دهد محتوا و زمینه را برای درک صفحات ما به موتورهای جستجو ارائه دهید.

بیشتر بخوانید:


توضیحات محصول

هنگامی که مشتریان شما تحت تأثیر یک تبلیغ یا کمپین در TikTok قرار می گیرند، فقط زمان کوتاهی دارید تا آنها را به ماندن و تبدیل شدن به صفحه محصول خود وادار کنید.

همراه با تصاویر محصول، توضیحات برای وادار کردن مشتری به خرید یا کنار گذاشتن ایده خرید بسیار مهم هستند.

در اینجا چند مورد مهم برای توضیحات محصول شما وجود دارد:

  • پنجره‌های بازشو: برخی از دسته‌ها ممکن است نیاز به افزودن پنجره‌های بازشو داشته باشند، به عنوان مثال، محصولات غذایی که یادآور آلرژی هستند. با این حال، اگر جزو دسته بندی های مرتبط با سلامتی یا پرخطر نیستید، سعی کنید پاپ آپ را به تعویق بیندازید. اگر کالایی با ارزش بالا دارید، نمایش پنجره‌های بازشو زیاد ممکن است مردم را متقاعد به خرید آن نکند. در عوض، ممکن است باعث شود نظرشان تغییر کند و بدون خرید چیزی وب سایت را ترک کنند.
  • توضیحات محصول خود را تمیز و خواندنی آسان نگه دارید. اطلاعات، دکمه‌ها، برچسب‌ها یا اطلاعات تخفیف بیش از حد مشتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مجدداً منجر به رها شدن می‌شود.
  • از تکرار محتوا برای محصولات مشابه خودداری کنید. در صورت تکرار احتمالی یا شباهت‌های نزدیک، مطمئن شوید که canonicals برای متمایز کردن توضیحات محصول و صفحات وجود دارند.
  • مطمئن شوید که برای توضیحات محصول به همان زبان اما برای زبان‌های مختلف و نسخه‌های بین‌المللی سایتتان، hreflangs دارید.
  • از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید. هرزنامه به نظر می رسد و به شما کمکی نمی کند. حداقل کلمات کلیدی لازم را بگنجانید، اما افراط نکنید. به یاد داشته باشید، توضیحات محصول شما برای متقاعد کردن کاربران است، نه فقط گوگل.

پفک پودر مخملی در آغاز سال 2023 تبدیل به یک حس ویروسی شد. توضیحات محصول دقیق است و یک فروش عالی است که شامل راهنمای نحوه پوشیدن نیز می‌شود و مشتری تحت تأثیر را مجبور می‌کند تا فوراً تبدیل شود.

Velvet Powder Puff - Ecommerce product description

مولدهای هوش مصنوعی و توضیحات محصول

استفاده از ژنراتورهای توضیحات محصول می تواند یک شمشیر دولبه باشد. از یک طرف، آنها کارایی و سازگاری را به خصوص برای مشاغلی با موجودی بزرگی از محصولات ارائه می دهند. با این حال، نقطه ضعف این است که این ژنراتورها ممکن است فاقد لمس منحصر به فرد و انسانی باشند که می تواند توضیحات محصول را جذاب تر و متقاعدکننده تر کند.

اگر یک وب سایت بزرگ با صدها محصول را اداره می کنید، به احتمال زیاد می توانید یک کپی رایتر استخدام کنید. اگر چنین است، به جای آن این کار را انجام دهید.

اگر سایت کوچکتری هستید، بهتر است خودتان آنها را بنویسید یا کمی وقت بگذارید. استفاده از هوش مصنوعی مولد تا زمانی که این توضیحات محصول توسط یک کپی رایتر یا مدیر برند بررسی شود و قبل از پخش زنده امضا شده باشد، می تواند خوب باشد.

در غیر این صورت، شما فقط به خاطر قرار گرفتن آن در صفحه محصول محتوا ایجاد می کنید و می تواند منجر به رها شدن آن شود.

بیشتر بخوانید : How to use ChatGPT to generate product descriptions at scale

محتوای تولید شده توسط کاربر در PDP برای افزایش ترافیک ارگانیک و مستقیم

UGC، مانند نظرات مشتریان و پرسش و پاسخ، می تواند به طور قابل توجهی سئو را افزایش دهد. آنها محتوای تازه و مرتبطی را ارائه می دهند که موتورهای جستجو از آن حمایت می کنند. تشویق UGC در صفحات محصول همچنین می تواند اعتماد و تعامل بین کاربران را افزایش دهد.

یک مرکز محتوا برای محتوای تولید شده توسط کاربر خود ایجاد کنید، سپس می توانید محتوای دیگری مانند تحقیق یا داده ایجاد کنید و از این منابع برای معرفی روزنامه نگاران یا مقالات برای دریافت پوشش و پیوند استفاده کنید.

مثال: Charlotte Tilbury Flawless Filter Foundation

Charlotte Tilbury Flawless Filter Foundation - UGC

این صفحه محصول بسیار در حال تبدیل است. این یک صفحه محصول است که هدف آن تحت فشار قرار دادن مشتری از قبل تحت تأثیر قرار گرفته است تا به جای جلب رضایت یک موتور جستجو، تبدیل شود.

محتوای تولید شده توسط کاربر، برای برخی از جایگاه‌ها، چیزی است که صفحات آن‌ها را به شدت تبدیل می‌کند. در مورد این فونداسیون، دیدن محصول در رنگ‌های مختلف و انواع پوست در تصاویر واقعی، آخرین فشار برای جذب مشتری به سمت تبدیل است.

توجه: فقط در صورتی از این نوع محتوا استفاده کنید که به جایگاه شما مرتبط باشد. در غیر این صورت بی جا به نظر می رسد و به جای تبدیل، ممکن است منجر به رها شدن شود.

صفحات محصول خود را برای مشتریان مفید کنید

بهینه سازی صفحه محصول یک فرآیند مداوم است که نیازمند یک رویکرد استراتژیک و چندوجهی است. نکات بالا یک نقطه شروع عالی برای تقویت PDP شما فراهم می کند.

روی ایجاد صفحاتی تمرکز کنید که کاربران را درگیر خود کند و در عین حال برای موتورهای جستجو نیز جذاب باشد. استراتژی های مختلف بهینه سازی را آزمایش کنید و آنها را بر اساس داده های عملکرد اصلاح کنید.

صفحات محصول بهینه شده با گذشت زمان و ثبات به محرک های قدرتمند رشد و درآمد ارگانیک تبدیل خواهند شد.

منبع

https://searchengineland.com/product-page-seo-guide-437261

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها


سایتهای مفید