,

آموزش صفر تا صد مباحث بک لینک و معرفی انواع بک لینک

بک لینک؛ این روز ها با رقابت سختی که میان وبسایت‌ها به وجود آمده است وبمستران سایت‌ها خواستار نمایش سایت خود در صدر نتایج گوگل و در نتایج اول هستند و برای این کار روش‌ها و اقدامات بسیاری را مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهند تا بتوانند سایت خود را سئو و رتبه سایت خود را افزایش دهند.

یکی از روش‌های بهبود سئو وبسایت استفاده از بک لینک می‌باشد. بک لینک‌ها تا اندازه زیادی اعتبار سایت شما را افزایش می‌دهند و موجب می‌شود تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنید؛ همچنین این کار باعث می‌شود تا ترافیک ورودی بالایی به سمت سایت شما سرازیر شود. لینک‌سازی از موثرترین اقداماتی است که در سئو و بهینه‌سازی وبسایت می‌باشد. پیشنهاد میکنیم آموزش سئو وردپرس را نیز مطالعه نمائید.

به عبارتی ساده‌تر هنگامی که یک وب‌سایت لینک شما را در سایت خود قرار می‌دهد به طوری که کاربر با کلیک بر روی آن پیوند به سایت شما هدایت شود، یک بک لینک برای سایت شما در نظر گرفته می‌شود. بک لینک‌ها می‌توانند تأثیر شگرفی در محاسبه رتبه وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو داشته باشند؛ این لینک‌ها می‌توانند متن یا تصویر باشند که با کلیک بر روی آن‌ها، شما را به سایت دیگری ارجاع می‌دهد.

آموزش صفر تا صد مباحث بک لینک

معرفی انواع بک لینک

لینک‌‌سازی در وبسایت‌ها انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت معرفی Link Bait

زمانی که یک صفحه از سایت شما به صفحه دیگر از همان سایت لینک دهد می‌گوییم لینک داخلی ایجاد شده است.

به لینک‌سازی از یک سایت دیگر به یکی از صفحات وبسایت شما لینک سازی خارجی گفته می‌شود، این نوع لینک‌سازی در افزایش اعتبار و ارزش سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بک لینک‌های خارجی به دو دسته بک لینک‌های follow و Nofollow تقسیم می شوند:

لینک فالو (Follow):

کلیه بک لینک ها به طور پیشفرض فالو یا دوفالو (Dofollow) هستند، منظور از لینک فالو این است که ربات‌های گوگل اجازه دارند مقصد آن لینک را دنبال کنند و در صورت معتبر بودن، رتبه سایت مقصد را نیز افزایش می‌دهد.

لینک نوفالو (Nofollow):

زمانی که یک لینک را به لینک نوفالو تبدیل می‌کنیم به این معنی است که موتورهای جستجو اجازه بررسی و دنبال کردن آن لینک را ندارند؛ همچنین از سایت مبدا هیچگونه ارزش و اعتباری به سایت مقصد منتقل نشود. با استفاده از دو روش زیر می‌توانید لینک‌ها را به نوفالو تبدیل کنید:

  1. می‌توانید از دستور rel=”nofollow” استفاده کنید. به این صورت که مانند مثال زیر برای هر کدام از لینک‌ها دستور rel=”nofollow” را قرار دهید.

<a href=”https://example.com” rel=”nofollow”>Google</a>

  1. یا از افزونه Nofollow for external link برای این کار استفاده کنید.

آموزش صفر تا صد مباحث بک لینک

آموزش صفر تا صد مباحث بک لینک

مزایای استفاده از بک لینک در سئو وبسایت

هر وبسایتی برای موفقیت و ارائه خدمات و محصولات خود نیازمند مشتریان و بازدیدکنندگان بسیاری است، تا زمانی که یک سایت بازدیدکننده‌ای نداشته باشد بدون شک رتبه مناسبی در گوگل کسب نخواهد کرد و در نتیجه قادر به فروش محصولات و خدمات خود نخواهد شد؛ یکی از مواردی که در جذب بازدیدکننده و افزایش ترافیک سایت تاثیر زیادی دارد بک لینک‌ها می‌باشند. بک لینک‌های باکیفیت تاثیر شایانی در الگوریتم‌های گوگل دارند و در بالا بردن رتبه سایت موثرتر خواهند بود. در ادامه به برخی از مزایای بک لینک‌ها اشاره خواهیم کرد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها


سایتهای مفید